Kotihoidon matkassa

Olin tässä mennä viikolla, aamun kotihoidon työntekijöiden matkassa, täällä Kalvolassa. Päivä oli varsin avartava ja sain paljon tärkeää tietoa kotihoidosta ja sen asiakkaista. Totesin myös sen, että tapaamani asiakkaat olivat tyytyväisiä hoitoon, mutta ruoka ei saanut tällä kertaa kovinkaa imartelevia arvosanoja. Otos oli tietysti pieni ja niinpä aion uusia käyntini melko pian. Ruoan osalta olin yhteydessä Linnan ateriaan ja sain sieltä hyvin yhteistyökelpoista toimintaa. Arvostin suuresti sitä suhtautumista jonka sain. Eihän tarkoitukseni ole kuin vanhusten parhaaksi toimiminen. Olemme jo jutelleet jatkosta ja uskon, että Linnan ateria tekee parhaansa, kun se vain saa oikeaa asiakaspalautetta. Otan myös mielelläni sähköpostitse tietoa Hämeenlinnan alueen kotihoidosta ja vien asiaa eteenpäin niille joille se kuuluu. Ehkä me näin yhdessä yrittäen saamme kotipalveluiden tason sellaiseksi, että voimme olla siitä ylpeitä. Jaksamista sekä kotihoidon työntekijöille, että sen asiakkaille.

3 kommenttia artikkeliin “Kotihoidon matkassa”
  1. avatar Virpi Kukkonen sanoo:

    Hei!
    Siitä ruuasta minäkin puhuisin. Omaiselleni tulee ateria 5xviikossa, joka on aivan ihana ja hyvä asia – tähän saakka. Sitä kun ei muista, eikä osaa aina toimia, tällä muodolla muori pysyy ruodussa ja syö tuodut sapuskat. Vaikka välillä näkemäni tarjonta on aika vaatimatonta. Vanha ihminen yleensä kunnioittaa ruokaa, eikä juuri valita. Mutta: aterian hinta kotiin tuotuna on aika suolainen: 8,10euroa. No, tuodaanhan se kotiin, mutta hinta jostakin keitosta on paha… ottaen huomioon muorin eläkkeen. Pitäisi ostaa vielä roppejakin ja vähän muuta.

    Nyt jatkossa on suunnitelmat kylmistä aterioista, ymmärrän toki senkin. Rinkiin on tullut paljon jaettavia sapuskoita lisää…mutta kuinkahan se lämmitys onnistuu?? Kyllä huolettaa tilanne.
    Katsotaan, miten homma etenee!

    t. Virpi

  2. avatar Marianne Koivisto sanoo:

    Hei Virpi, kyselin samaista asiaa,(siis lämmitystä) Linnan ateriasta ja kotihoidon vastaavalta ja tämä on huomioitu ja heillä on menossa suunnittelu asian järjestämiseksi. Eli mikrot tarvitseville tai uunilämmityskin onnistuisi. Niille joille on tarvis apua,kotihoidon käynnit ateria aikoina. Toimiiko kaikki käytännössä ja millaisia suunnitelmat ovat valmiina näemme vasta myöhemmin. On kuitenkin tärkeää, että näistä puhutaan etukäteen ja kerrotaan suunnitelmien laatijoille peloista JA toiveista. Täten muutokset voivat jopa onnistua. Tyytyväinen asiakas on meidän kaikkien toive ja etu.

  3. avatar Riitta Nyqvist sanoo:

    Moikka Marianne!
    Saivatko koivurinteeläiset sen yhden yhteisen pullakaffe-session viikos järjestymään,
    josta silloin käydessämme oli puhe?
    Luulisi niin pienen ilonaiheen järjestyvän koko taloutta kaatamatta.
    T. Riitta

Jätä kommentti

css.php